PRAVILNIK I PROPOZICIJE TAKMIČENjA
Član 1.
Takmičenje se održava u Beogradu u Muzičkoj školi „Stanislav Binički”.
Od 10. do 17. marta 2025. godine
Sala MŠ ,,Stanislav Binički“, Senjačka 31, Beograd
Sala MŠ ,,Stanislav Binički“, Bulevar Zorana Đinđića 152a, Beograd
10. i 11. mart – Violina, violončelo
Sala škole na Novom Beogradu, Bulevar Zorana Đinđića 152 a (ulaz iz Studentske)
12. mart – Harmonika
Sala škole na Novom Beogradu, Bulevar Zorana Đinđića 152 a (ulaz iz Studentske)
12. mart – Klavir i klavirski duo „Andrija Čikić“
Sala škole na Senjaku, Senjačka 31
13. mart – Solo pevanje
Sala škole na Senjaku, Senjačka 31
14. mart – Gitara
Sala škole na Senjaku, Senjačka 31
15. mart – Solfeđo i Teorija muzike
Odeljenje na Novom Beogradu, Bulevar Zorana Đinđića 152 a (ulaz iz Studentske)
17. mart – Završni koncert laureata disciplina takmičenja i dodela specijalne nagrade publike za najbolje izvođenje na koncertu
Svečana sala škole, Senjačka 31
Član 2.
PROPOZICIJE TAKMIČENjA
KLAVIR „Andrija Čikić“
I razred – do 5 minuta (program po slobodnom izboru)
II razred – do 6 minuta (program po slobodnom izboru)
III razred – do 8 minuta (program po slobodnom izboru sa obaveznim stavom sonatine ili sonate)
IV razred – do 10 minuta (program po slobodnom izboru sa obaveznim stavom sonatine ili sonate ili klasičnim varijacijama)
V razred – do 12 minuta (program po slobodnom izboru sa obaveznim stavom sonatine ili sonate ili klasičnim varijacijama)
VI razred – do 12 minuta (program po slobodnom izboru sa obaveznim I stavom sonate ili klasičnim varijacijama)
Program se izvodi napamet.
KLAVIRSKA DUA „Andrija Čikić“
Pretkategorija: I, II razred – do 4 minuta
Dve ili više kompozicija po slobodnom izboru, za dva klavira ili četvororučno.
I kategorija: III, IV razred – do 6 minuta
Dve ili više kompozicija po slobodnom izboru, za dva klavira ili četvororučno.
II kategorija: V, VI razred – do 10 minuta
Dve ili više kompozicija različitih stilskih epoha, za dva klavira ili četvororučno.
Program se izvodi iz nota ili napamet.
GUDAČI
VIOLINA / VIOLONČELO
Osnovna muzička škola
Dve kompozicije po slobodnom izboru uz klavirsku pratnju.
I razred – do 5 minuta
II razred – do 6 minuta
III razred – do 7 minuta
IV razred – do 8 minuta
V razred – do 10 minuta
VI razred – do 12 minuta
Program se izvodi napamet.
Srednja muzička škola
Dve ili tri kompozicije po slobodnom izboru, od kojih je najmanje jedna uz obaveznu klavirsku pratnju.
I razred – do 14 minuta
II razred – do 16 minuta
III razred – do 20 minuta
IV razred – do 25 minuta
Program se izvodi napamet.
GITARA
Dve ili više kompozicija po slobodnom izboru.
I razred – do 3 minuta
II razred – do 5 minuta
III razred – do 7 minuta
IV razred – do 9 minuta
V razred – do 11 minuta
VI razred – do 13 minuta
Program se izvodi napamet.
HARMONIKA
Osnovna muzička škola
Dve ili više kompozicija po slobodnom izboru.
Pripremni i I razred – do 4 minuta
II razred – do 5 minuta
III razred – do 6 minuta
IV razred – do 8 minuta
V razred – do 10 minuta
VI razred – do 12 minuta
Program se izvodi napamet.
Srednja muzička škola
Obavezna je jedna kompozicija nastala do 1800.godine i program po slobodnom izboru.
I razred – do 14 minuta
II razred – do 16 minuta
III razred – do 18 minuta
IV razred – do 20 minuta
Program se izvodi napamet.
SOLFEĐO
III razred šestogodišnje (i mlađi) i I/II razred četvorogodišnje
Melodijski primer: prima vista – u violinskom ključu, dužine osam taktova u tonalitetima do jednog predznaka i taktu sa četvrtinom kao jedinicom brojanja.
Parlato: primer u bas-ključu sa četvrtinom kao jedinicom brojanja. Gradivo II razreda.
IV razred šestogodišnje i III razred četvorogodišnje
Melodijski primer: prima vista – u violinskom ključu u tonalitetima do dva predznaka. Dužina osam taktova u taktu sa četvrtinom kao jedinicom brojanja.
Parlato: Primer u bas-ključu sa četvrtinom i osminom kao jedinicom brojanja. Gradivo III razreda.
V razred
Melodijski primer: prima vista – u violinskom ključu u tonalitetima do tri predznaka sa četvrtinom, osminom i četvrtinom sa tačkom kao jedinicom brojanja; dužine osam taktova.
Parlato: Primer u bas ključu u taktu sa četvrtinom, osminom, četvrtinom sa tačkom i polovinom kao jedinicom brojanja; dužine osam taktova. Gradivo IV razreda.
VI razred šestogodišnje i IV razred četvorogodišnje škole
Melodijski primer: prima vista – u violinskom ključu. Dijatonika sa alteracijama u tonalitetima do četiri predznaka, dužine do dvanaest taktova sa četvrtinom, osminom i četvrtinom sa tačkom kao jedinicom brojanja. Poštovanje svih oznaka –tempo; dinamika; fraziranje.
Parlato: Parlato primer u bas-ključu sa četvrtinom, osminom, četvrtinom sa tačkom i polovinom kao jedinicom brojanja. Dužine do dvanaest taktova. Gradivo VI razreda.
NAPOMENA: Za melodijske vežbe – potvrda tonaliteta preko kamertona.
TEORIJA MUZIKE
Izrada testa traje 45 minuta
II razred šestogodišnje (i mlađi) i I razred četvorogodišnje OMŠ
Zadaci su u violinskom ključu
1. Dopunjavanje izostavljenih, odnosno zaokruživanje pogrešno napisanih nota u lestvičnom nizu (lestvice do 1 predznaka);
2. Upisivanje slova T pored tačno napisanog niza ritmičkih vrednosti poređanih od najkraće do najduže (ili obrnuto);
3. Zapisivanje zadatih nota određenog trajanja (prva oktava) kao i pauza koje nedostaju (takt 3/4 i 4/4);
4. Određivanje vrste takta koji odgovara zadatoj melodiji (jedinica brojanja četvrtina i osmina);
5. Pitanja iz oblasti lestvica, tonskih visina i ritmičkih vrednosti (sa ponuđenim odgovorom);
6. Povezivanje intervala sa njegovom šifrom (intervali do Č5);
7. Zapisivanje taktica u zadatoj melodiji (jedinica brojanja četvrtina).
III razred šestogodišnje i II razred četvorogodišnje OMŠ
Zadaci su u violinskom ključu
Lestvice do 2 predznaka:
1. Zapisivanje predznaka zadatih lestvica ili prepoznavanje lestvice na osnovu zadatih predznaka;
2. Dopisivanje predznaka ili nota da lestvični niz bude tačan, odnosno pronalaženje grešaka u zapisanom lestvičnom nizu;
3. Izgradnja i prepoznavanje intervala do Č5, u oba smera, od osnovnih tonova, bez hromatskih;
4. Određivanje da li su dati intervali tačni ili netačni;
5. Izgradnja i prepoznavanje durskog i molskog kvintakorda od osnovnih tonova, bez hromatskih;
6. Određivanje da li su dati kvintakordi (D5/3 i M5/3) tačni ili netačni;
7. Dopunjavanje zadatih taktova ponuđenim ritmičkim vrednostima (jedinica brojanja: četvrtina, osmina, četvrtina sa tačkom);
8. Određivanje kojoj vrsti takta pripada ritam u napisanim primerima – zaokruživanje jednog od ponuđenih odgovora (jedinica brojanja: četvrtina, osmina, četvrtina sa tačkom);
9. Poznavanje imena tonova.
IV razred
Zadaci su u violinskom ključu
Lestvice do 3 predznaka:
1. Dopisivanje (dopunjavanje) predznaka ili paralelne lestvice od zadate lestvice (lestvice do 3 predznaka);
2. Pitanja iz oblasti lestvica sa ponudjenim odgovorom (lestvice do 3 predznaka);
3. Određivanje veličine i vrste intervala u zadatoj melodiji i određivanje u kojoj je lestvici zadata melodija (lestvice do 2 predznaka);
4. Izgradnja osnovnog oblika zadatog trozvuka i prepoznavanje oblika i vrste zadatog obrtaja (durski ili molski);
5. Povezivanje kvintakorda na zadatim stupnjevima sa odgovarajućim tonalitetom. (lestvice do 2 predznaka);
6. Dopunjavanje ritmičkog primera zadatim ritmičkim vrednostima (jedinica brojanja: četvrtina, osmina, polovina, četvrtina sa tačkom);
7. Povezivanje odgovarajuće ritmičke vrednosti sa zbirom prethodnih vrednosti.
V razred šestogodišnje i III razred četvorogodišnje OMŠ
Zadaci su u violinskom i bas ključu
Lestvice do 4 predznaka:
1. Zapisivanje zadate melodije iz violinskog u bas ključ (za oktavu niže) i iz četvrtinskog u polovinski ili osminski takt;
2. Određivanje vrste takta koji odgovara napisanoj melodiji;
3. Izgradnja intervala naviše i naniže (do Č8);
4. Određivanje vrste i veličine intervala u zadatom dvoglasnom primeru (do Č8);
5. Zaokruživanje tačno napisanih predznaka zadatih lestvica (do 4 predznaka);
6. Dopisivanje (dopunjavanje) zadatog lestvičnog niza;
7. Izgradnja i prepoznavanje dominantnog septakorda u odnosu na tonalitet (lestvice do 4 predznaka);
8. Pitanja iz oblasti: vrste tetrahorda sa ponuđenim odgovorom;
9. Zapisivanje predznaka tonaliteta ispred napisanih nota trozvuka a zatim i šifru dobijenih akorada;
10. Zapisivanje osnovnog oblika trozvuka i određivanje kojem glavnom stupnju pripada (zaokružiti ponuđen odgovor);
11. Upoređivanje tonske visine u maloj i prvoj oktavi (zaokružiti ponuđen odgovor).
VI razred šestogodišnje i IV razred četvorogodišnje OMŠ
Zadaci su u violinskom i bas ključu
1. Određivanje vrste i veličine intervala u zadatoj melodiji, a zatim određivanje u kom tonalitetu melodija pripada (lestvice do 3 predznaka);
2. Izgradnja kvintakorada na glavnim stupnjevima zadate lestvice (lestvice do 3 predznaka);
3. Izgradnja svih trozvuka na zadatim notama naviše i naniže (u kvintakordima može da bude zadata terca odn. srednji ton);
4. Izgradnja D7 i njegovih obrtaja u zadatim lestvicama;
5. Izgradnja zadate lestvice;
6. Izgradnja tetrahorada od zadate note u oba smera;
7. Izgradnja donjeg ili gornjeg tetrahorda u zadatim lestvicama i određivanje vrste;
8.Zapisivanje taktica u zadatoj melodiji (jedinica brojanja je: četvrtina, osmina, polovina, četvrtina sa tačkom);
9. Dopunjavanje melodijskog primera zadatim ritmičkim vrednostima (jedinica brojanja je: četvrtina, osmina, polovina, četvrtina sa tačkom).
SOLO PEVANjE
Odvojeno nastupaju i posebno se ocenjuju ženski i muški glasovi.
Osnovna muzička škola
I razred ženski / muški glasovi
1. Stari majstor
2. Solo-pesma po slobodnom izboru (osim starog majstora) ili vokaliza
II razred ženski / muški glasovi
1. Stari majstor
2. Solo-pesma po slobodnom izboru (osim starog majstora)
III razred ženski / muški glasovi
1. Stari majstor
2. Solo-pesma po slobodnom izboru (osim starog majstora)
IV razred ženski / muški glasovi
1. Stari majstor
2. Solo-pesma po slobodnom izboru (osim starog majstora)
Program se izvodi napamet.
Srednja muzička škola
I razred ženski / muški glasovi
1. Stari majstor
2. Solo-pesma po slobodnom izboru (od klasicizma do danas, osim srpskih i slovenskih kompozitora)
3. Solo-pesma srpskog ili slovenskog kompozitora
II razred ženski / muški glasovi
1. Stari majstor
2. Solo-pesma po slobodnom izboru (od klasicizma do danas, osim srpskih i slovenskih kompozitora)
3. Solo-pesma srpskog ili slovenskog kompozitora
III razred ženski / muški glasovi
1. Stari majstor
2. Solo-pesma po slobodnom izboru (od klasicizma do danas, osim srpskih i slovenskih kompozitora)
3. Solo-pesma srpskog ili slovenskog kompozitora
4. Operska arija (od Glukove reforme)
IV razred ženski / muški glasovi
1. Stari majstor
2. Solo-pesma po slobodnom izboru (od klasicizma do danas, osim srpskih i slovenskih kompozitora)
3. Solo-pesma srpskog ili slovenskog kompozitora
4. Operska arija (od Glukove reforme)
Program se izvodi napamet.
Član 3.
Pravo učešća na Regionalnom takmičenju Binički imaju redovni i vanredni učenici svih muzičkih škola Srbije i regiona.
Član 4.
Rad žirija
U radu žirija za svaku disciplinu učestvuju tri profesora od kojih je jedan predsednik i dva člana. Predsednik žirija se bira na dan početka takmičenja.
Članovi žirija ne ocenjuju takmičare iz svojih klasa, već će te takmičare oceniti zamenik članova žirija odnosno sekretar discipline.
Ukoliko, u nekoj od disciplina, u okviru jedne kategorije (razreda), takmičari imaju isti broj poena, prednost pri rangiranju se daje mlađem takmičaru.
Žiri zadržava pravo da prekine takmičara čija dužina programa prelazi dozvoljenu minutažu.
Član 4.1
Izbor Laureata
Žiri može dodeliti zvanje Laureata kategorije (razreda) najbolje rangiranom takmičaru u kategoriji (razredu).
Zvanje Laureata kategorije se može dodeliti takmičaru isključivo sa osvojenim maksimalnim brojem poena (100).
U slučaju da u istoj kategoriji bude više takmičara sa osvojenih 100 poena, žiri odlučuje o pobedniku kategorije – Laureatu.
Od svih Laureata kategorija žiri može izabrati, odnosno proglasiti Laureata cele discipline.
U disciplini Klavir „Andrija Čikić“ žiri može dodeliti i diplomu „Najperspektivniji mladi pijanista“, koja se dodeljuje takmičaru prvog ciklusa (od 1. do 3.razreda).
Član 4.2
Na završnom koncertu takmičenja učestvuju Laureati disciplina. Publika glasanjem dodeljuje Nagradu publike.
Član 5.
Uplata donacije za takmičenje
Donacije za takmičare iz Srbije uplaćuju se isključivo u dinarskoj valuti (RSD).
Donacije za takmičare iz inostranstva uplaćuju se isključivo u evrima (EUR).
Član 5.1
Visina donacije
Discipline Solfeđo ili Teorija muzike:
2.500,00 din. ili 20,00 evra
Takmičari koji se prijave za obe discipline ( Solfeđo i Teorija muzike ) uplaćuju donaciju u iznosu od 3.500,00 din. ili 30,00 evra ukupno.
Discipline Klavir, Klavirski duo, Violina, Violončelo, Harmonika, Solo pevanje, Gitara:
Za učenike OMŠ
3.500,00 din. ili 30,00 evra
Za učenike učenike SMŠ*
4.000,00 din. ili 35,00 evra
*SMŠ se odnosi na discipline solo pevanje, harmonika, violina i violončelo
NAPOMENA
Ukoliko takmičar nastupa u dve discipline, iznos donacije druge discipline se umanjuje za 50%. Kada učenik nastupa i u trećoj disciplini, ne plaća donaciju za treću disciplinu. Pomenuti popusti se primenjuju na donacije koje su manjeg iznosa.
Ukoliko se iz iste porodice takmiče braća i sestre, popust za drugo dete je 50%, a za treće i više dece 100%.
Član 6.
Način uplate donacije za takmičare iz Republike Srbije:
Uplate unutar Srbije se vrše u valuti DINAR.
Uplatnica mora da bude naslovljena isključivo na ime i prezime takmičara.
Svrha uplate: donacija za takmičenje “Binički”.
Obavezno navesti disciplinu i kategoriju u kojoj takmičar nastupa.
Primalac:
Udruženje“Binički“, Glavna 26 Beograd-Zemun, Republika Srbija.
Žiro račun – 160-6000001907300-82
Član 6.1
Način uplate donacije za takmičare van Republike Srbije:
Uplate van Srbije mogu se izvršiti samo u deviznoj valuti EVRO.
Način uplate donacije za takmičenje u valuti evro:
53, 54 or 56: Correspondent bank
BCITITMM INTESA SANPAOLO SPA
MILANO ITALY
57: Account With Institution:
DBDBRSBG
BANCA INTESA AD BEOGRAD
MILENTIJA POPOVICA 7B 11070 NOVI BEOGRAD
SERBIA, REPUBLIC OF
59: Beneficiary Customer:
RS35160600000190730858
BINICKI GLAVNA 26
BEOGRAD-ZEMUN, SERBIA, REPUBLIC OF
Član 6.2
Uplaćena donacija se ne refundira.
Sve eventualne troškove puta i smeštaja snose sami takmičari.
Član 7.
Za takmičenje je potrebno da se popuni onlajn prijava na sajtu:
U prijavi je potrebno dostaviti sliku dokaza o uplati donacije.
(priznanica)
Član 8.
Prijave se podnose do 23. februara 2025. godine.
Član 9.
Bodovanje:
90-100 poena: I nagrada
80-89,99 poena: II nagrada
70-79,99 poena: III nagrada
60-69,99 poena: pohvala
Rezultati takmičenja će biti dostupni na oglasnoj tabli, kao i na sajtu škole:
Član 10.
U slučaju uvođenja bilo koje epidemiološke mere koje bi sprečile održavanje takmičenja uživo, organizator zadržava pravo da u tom slučaju organizuje takmičenje onlajn o čemu će blagovremeno obavestiti takmičare.
Član 11.
Organizator takmičenja zadržava pravo promene rasporeda takmičenja i termine nastupa takmičara.
Organizacioni odbor
Milena Vukmanović, koordinator
Milica Đokić, član
Bojan Savić, član
Sekretar takmičenja
Bojan Savić
Kontakt: takmicenje@binicki.edu.rs
Sekretar za disciplinu Violina i Violončelo
Dijana Stojanović
Kontakt: dijanastojanovic@binicki.edu.rs
Sekretar za disciplinu Harmonika
Miloš Živić
Kontakt: miloszivic@binicki.edu.rs
Sekretar za disciplinu Klavir i Klavirski duo „Andrija Čikić“
Marko Altman
Kontakt: markoaltman@binicki.edu.rs
Sekretar za disciplinu Solo pevanje
Milan Obradović
Kontakt: milanobradovic@binicki.edu.rs
Sekretar za disciplinu Gitara
Aleksandar Simonović
Kontakt: aleksandarsimonovic@binicki.edu.rs
Sekretar za disciplinu Solfeđo
Slađana Bojović Petrović
Kontakt: sladjanabojovicpetrovic@binicki.edu.rs
Sekretar za disciplinu Teorija muzike
Jelena Manić
Kontakt: jelenamanic@binicki.edu.rs
Tim za dizajn i tehničku podršku takmičenja
Irena Mučibabić
Jelena Jovanović
Marko Đorđević
Za sve dodatne informacije možete se
obratite organizatoru takmičenja putem mejl adrese: takmicenje@binicki.edu.rs
ŽIRI
DISCIPLINA VIOLINA / VIOLONČELO
Marija Rajšić, MŠ „Mokranjac“ Beograd
Ana Veskov, MŠ „Josip Slavenski“ Beograd
Danijela Milutinović Nenić, MŠ „Dr Vojislav Vučković“ Beograd
DISCIPLINA HARMONIKA
Danijela Rakić, MŠ „Kosta Manojlović“ Zemun
Ramona Balać Dimitrijević, MŠ „Jovan Bandur“ Pančevo
Sanja Ivanović, MŠ „Stevan Hristić“ Mladenovac
DISCIPLINA KLAVIR / KLAVIRSKI DUO „Andrija Čikić“
Irena Oparov, MŠ „Kosta Manojlović“ Zemun
Milica Vasiljević, MŠ „Mokranjac“ Beograd
Nataša Pandurović Pavletić, MŠ „Stanislav Binički“ Beograd
DISCIPLINA SOLO PEVANJE
Svetlana Vranić, MŠ „Kosta Manojlović“ Zemun
Vladimir Bulatović, MŠ „Stevan Hristić“ Mladenovac
Margareta Matijević, MŠ „Jovan Bandur“ Pančevo
DISCIPLINA GITARA
Nenad Kondić, MŠ „Josip Slavenski“ Beograd
Slobodan Milivojević, MŠ „Stanković“ Beograd
Ana Marinković Mujezinović, MŠ „Mokranjac“ Beograd
DISCIPLINA SOLFEĐO
Emilija Milin, MŠ „Davorin Jenko“ Beograd
Dragana Zoričić, MŠ „Mokranjac“ Beograd
Marinela Skofulis, MŠ „Isidor Bajić“ Novi Sad
Ispitivač: Jelena Manić, MŠ „Stanislav Binički“ Beograd
DISCIPLINA TEORIJA MUZIKE
Ivana Ivanović Simonović, MŠ „Stanislav Binički“ Beograd
Ana Popović, MŠ „Stevan Hristić“ Mladenovac
Nina Palinkaš, MŠ „Josip Slavenski“ Beograd
Autor testova za solfeđo i teoriju muzike: Aleksandra Karalić, MŠ,,Kosta Manojlović“ Zemun